4 Perkara Aku Suka Tentang ONEXOX, tempoh sah aktif panjang

Dulu aku pakai DiGi Prepaid. So far Digi takde la menghampakan. Harga langganan data yang berpatutan dan kepantasan 4G di beberapa kawasan. Kalau aku outstation ke pedalaman pun boleh tahan memuaskan coverage dia. Takde la kelemahan bagi mereka yang suka pada ciri-cirinya.

Untuk sebarang urusan dan pertanyaan berkaitan Onexox, anda boleh Whatsapp saya di nombor O1113346188 sahaja. O1O6OO9966 tidak lagi diguna untuk urusan Onexox.

DIGI to ONEXOX

Tapi ada beberapa perkara (biasa) yang membuatkan aku nak bertukar ke telco lain yang mana aku percaya telco lain pun tetap ada kontra. Bukan sebab apa, beberapa perkara telah aku kenalpasti yang membuatkan aku bertukar dari Digi ke OneXOX antaranya

    • Kalau data dah expired, dan kredit dalam akaun tak cukup untuk renew langganan, kredit ko akan disedut untuk data. Tak pasal-pasal habis kredit ko yang dah tinggal sikit tu sebab lupa nak off data.
  • Validity untuk Digi cuma 30 hari untuk topup RM30 dan 50 hari untuk tambah nilai RM50. Sekarang orang ada 2-3 nombor yang nak dibela, Kalau tak topup nanti expired pulak kan? lagi-lagi nombor tu cantik.

4 Perkara Aku Suka Tentang ONEXOX

Jadi akhirnya aku jumpa OneXOX yang selesaikan masalah aku kat atas ni. Terus terang cakap, bukanlah masalah besar pun kalau pakai DIGI, tapi kan elok kalau kita guna talian yang boleh match sikit dengan keperluan kita. Jadi ini pulak kelebihan ONEXOX yang aku suka;

    • ONEXOX takkan sedut kredit selagi kita tak langgan data WALAUPUN mode data kat smartphone diaktifkan. Kalau dah expired tempoh langganan pun tetap dia takkan auto renew langganan dan masih tak sedut kredit. Memang terus cut off data je.
    • Validity akaun ONEXOX sangat mengejutkan aku. 2 tahun 4 bulan. Meh bagitau aku telco mana bagi validity panjang camni?
  • Coverage yang stabil dan luas. MVNO Celcom.
  • Data internet yang murah. RM50 dapat 13gb data yang boleh disimpan dan dikongsi dan digunakan sikit-sikit. Mana ada telco yang bagi data yang tak digunakan disimpan dan dibawak ke bulan depan selain onexox?
  • Data boleh dibawa ke bulan depan. Apa yang aku bayar, aku tetap dapat.
  • Dan yang terbaru, ada Onexox Black. Baca kelebihan dan perbezaan onexox black dan Onexox Prepaid.

Sebenarnya isu validity ni bukan dipelopori ONEXOX je, setahu aku TRON pun bagi validity panjang jugak. Tapi 12 bulan je kalau tak silap aku.

Aku ada beberapa simpack ONEXOX dalam simpanan aku, Nombor biasa je, takde nombor VIP sebab nombor VIP aku dah guna hehehe.

Berminat boleh la Whatsapp aku kat O1O6OO9966. Kita deal.